top of page

Inhoud traject
 

Hoe ziet een traject eruit?

  • 8 tot 10 sessies

  • eens per 3 weken

  • zo mogelijk op de school van het kind

Je kind leert hoe het op andere manieren kan leren en kan profiteren van de kwaliteiten dat het heeft.

 

Voorbeeld: Als je terugdenkt aan je laatste vakantie, dan zie je waarschijnlijk een of meerdere plaatjes in je hoofd. Deze beelden zitten vast in je lange termijngeheugen.

De manier waarop dit in je hoofd gekomen is, gaan we gebruiken om de informatie bij je kind goed in het hoofd te krijgen. We zorgen er samen voor dat de automatisering van het lezen en rekenen op gang gebracht wordt. We werken aan een stevig fundament voor het leren, zodat je kind weer aansluiting krijgt bij het leren in de klas. Na verloop van tijd is je kind zelfstandig in staat om informatie op te slaan, zodat het in de klas ook kan leren op een manier die bij hem of haar past.

De volgende onderwerpen kunnen aan bod komen:

  • spelling

  • werkwoordspelling

  • lezen

  • grote teksten leren

  • topografie

  • rekenen

  • toepassing rekentechnieken

  • talen

  • klokkijken

  • en meer

Daarbij werken we tegelijkertijd aan

  • concentratie

  • faalangst

  • trauma

  • snel aangebrand

  • explosief of agressief gedrag

  • negatief zelfbeeld

  • gepest worden

  • sociale contacten

  • teruggetrokkenheid

  • niet voor zichzelf durven opkomen

  • fobieën

  • buikpijn

  • hoofdpijn

  • moeite met slapen

Het is fijn om school mee te krijgen in het traject. We willen de leerkrachten niet extra belasten, maar hen helpen om het kind te helpen. De meeste contact zal via de ouders verlopen.Veel leerkrachten krijgen na verloop van tijd vragen. Ze merken aan het kind dat er dingen veranderen. Ze vragen zich af wat er gedaan wordt in een sessie en wat ze zelf op school zouden kunnen doen. Niet alleen voor de betreffende leerling, maar ook omdat er altijd meer kinderen in de klas zitten die er baat bij kunnen hebben. Tijdens een traject ben ik bereid om 1 keer een uur met de geïnteresseerde teamleden in gesprek te gaan.

Zo zetten we basis van het leren goed, zodat het kind op school weer beter mee kan komen en het zelfvertrouwen weer terugkomt.

bottom of page