top of page
  • Foto van schrijverPetra Dijck-Postma

Het verhaal over Suus

Bijgewerkt op: 21 mrt. 2023

Vrolijker doordat het leren wĆ©l lukt!šŸ€


Een meisje van 10, laten we haar Suus noemen. Ze was anders dan andere kinderen. Ze dacht anders dan andere kinderen, ze deed anders dan andere kinderen. Ze had originele ideeƫn waar andere kinderen niet aan dachten. Ook tekende ze met veel fantasie. Ze was altijd bereid om iemand te helpen. Een sociale meid. Alleen, het leren lukte lang niet altijd zoals zij het wilde.


Eenmaal in groep 5 aangekomen (met een jaar zittenblijven), was haar score van spelling niet meetbaar, omdat de achterstand te groot was. Thuis was ze vrolijk, op school meer teruggetrokken.


We begonnen een traject met de Kernvisie methode. Ik vertelde haar hoe haar prachtige creatieve brein werkt en hoe ze hier op een handige, gemakkelijke manier gebruik van kon maken bij het leren. Daarna begon het nieuwe leren. Toen het helder was, kreeg ze 2 opdrachten mee naar huis


šŸ€Stap 1: alfabet goed in het hoofd zetten šŸ€Stap 2: spelling woorden oefenen met de Kernvisie methode


3 weken later zag ik haar weer. Bizar! Ze was veel vrolijker dan de vorige keer. Moeder vertelde dat ze in de week na de eerste sessie al veel blijer uit school kwam. Ze kreeg meer zelfvertrouwen. Thuis werd het rustiger. Wauw. En waar ze eerst ongeveer de helft van de woordjes van spelling fout had, lukte het nu keer op keer 1 of zelfs 0 fouten te maken bij spelling. En dat was nog maar na 1 sessieā€¦


In mijn volgende blog vertel ik hoe het verder ging met Suus.

Herken je je kind in het eerste deel van dit verhaal? Wil jij ook zo graag deze prachtige veranderingen zien bij je kind? Lees verder op de website of neem contact op šŸ€.


Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page