Etiket?
Kinderen die ik begeleid hebben vaak al meerdere onderzoeken achter de rug en hebben regelmatig al labels zoals:
​
-
Dyslexie
-
ADD
-
ADHD
-
ASS
-
Hoogbegaafdheid
-
Hoogsensitiviteit
-
Disharmonisch profiel
-
Autisme​
-
Selectief mutisme
-
TOS
-
en meer
Deze labels worden vaak gegeven aan kinderen die vastlopen in het reguliere onderwijssysteem, maar juist goed aansluiten bij de Kernvisie methode.
​​​
Waarom werkt de Kernvisie methode voor deze kinderen?
Deze kinderen denken vaak op een unieke manier: ze bekijken graag het geheel en willen begrijpen waar iets toe leidt.
Neem bijvoorbeeld het leren lezen: blijven deze kinderen hakken en plakken, dan blijft het leren lezen lastig. En als ze woorden als beeld in hun hoofd opslaan, lúkt het. Er is dan ook minder oefening voor nodig om tot automatisering te komen. ​
​
Belangrijk om te weten:
Een label is zeker niet noodzakelijk om baat te hebben bij de andere manieren van leren. Samen ontdekken we de unieke kwaliteiten van je kind en benutten we deze om het leren makkelijker en leuker te maken.