top of page
  • Foto van schrijverPetra Dijck-Postma

Nieuwe praktijkruimte

🍀Kijkje in de praktijkruimte en meer...🍀


We zijn alweer een dikke week verder.

Het is vakantie, maar de sessies met de kinderen gaan gewoon door. Daarnaast proberen we er thuis met onze eigen kinderen toch wel echt een vakantie van te maken. En in de uurtjes tussendoor ben ik in mijn mijn nieuwe praktijkruimte te vinden om er helemaal mijn eigen ruimte van te maken.


Hierbij even een klein inkijkje...


🍀Dit filmpje symboliseert tevens één van de redenen waarom ik dit werk doe...🍀


Hoezo?

De kinderen die geen/weinig aansluiting vinden bij de manier van leren waarop school het aanbiedt, hebben er vaak behoefte aan om dingen te bekijken en te leren vanuit het grote geheel.


Voorbeelden:

🍀 Zij willen, voordat ze een puzzel gaan maken, eerst de doos bekijken, zodat ze weten waar ze naartoe moeten werken.

🍀Voordat ze aan een les breuken beginnen, willen ze weten waar het onderdeel van is.

🍀Voordat ze iets van het metriek stelsel leren, willen ze weten hoe het hele metriek stelsel eruit ziet.

🍀Als ze e een woord gaan leren lezen of spellen, leren ze deze het liefst in het geheel, in plaats van letter voor letter.

🍀 Als ze nieuw speelgoed hebben willen ze er gelijk mee spelen, in plaat van te onderzoeken welke mogelijkheden het allemaal heeft. Denk aan een nieuwe mobiele telefoon. Ga je eerst de handleiding lezen? Of neem je hem gelijk in gebruik?


Je hebt nu aardig wat foto's gezien na het bekijken van dit filmpje, maar eigenlijk weet je nog steeds niet hoe de ruimte eruit ziet. Vervelend? Ja, dat vinden bovengenoemde kinderen ook!


Maar wees getroost. Later plaats ik meer! En de kinderen help ik graag een eindje op weg naar volle bloei...🍀


Bij een nieuwe praktijkruimte hoort natuurlijk ook een opening! Reserveer 27 mei alvast in je agenda als je erbij wilt zijn!


Petra Dijck

🍀Naar Volle Bloei🍀

Andere manieren van leren, zodat het het wél lukt!




8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page